Kina – dagbog

• Dag 1
    Vi er i Kina! Det er lidt svært at forstå! Københavns Lufthavn genlød af glade, snakkende sangere, da vi mødtes i terminal 3 i går! Alle var glade og spændte. Kufferterne var pakket godt og grundigt. Kortrøjen, den hvide skjorte, de sorte bukser og sorte sko var i håndbagagen. Dertil kom også den store nodemappe.… Læs mere: Dag 1
  • Dag 2
    Det kan godt være, at vi ikke fik lov til at sove på det fine hotel i går, men i dag kunne vi så gå ud af bagdøren og ind på det fine hotel og starte dagen med en kæmpe morgenbuffet. I den første gryde var der så ikke helt almindelige æg, men der var… Læs mere: Dag 2
  • Dag 3
    Vi startede dagen tidligt med morgenmad i Hotellets restaurant hvor vi kort efter satte kursen mod næste destination, Rizhao, ca. halvanden times kørsel derfra. I Rizhao skulle vi så synge koncert i Rizhao Cultural and Exhibition Centre, 2 dage før tid! Altså en væsentlig rettelse i programmet! Vi nåede dårligt nok at lande og indfinde… Læs mere: Dag 3
  • Dag 4
    Dagen I dag startede med ”morgenmad” der godt nok må siges at være langt fra, hvad både drenge og herre er vant til hjemmefra. Efter en lang nat på vores skibsbriks, stod den på lidt eksotisk, dog yderst udsøgt og lækker suppe med nudler og grønsager. Og dertil hører der selvfølgelig, en kop brandvarm ris-mælk… Læs mere: Dag 4
  • Dag 5
    Dagen startede med endnu en uvant morgenmad bestående af nudler med æg og komælk at drikke til. Eller vent, det var jo rismælk, men alt i alt en ganske udmærket morgenmad, som gav et godt fundament og en god start på dagen. Derefter var dagens program endnu mere afslapning end igår. Efter nogle lange, men… Læs mere: Dag 5
  • Dag 6
    Det var tidlig morgen, nærmere bestemt havde klokken lige slået 6.30, det eneste der hørtes på de lange gange, var enkelte alarmer fra de medbragte iPhones, androids og enlige Huawei telefoner. Ved værelse 412 samledes dog en lille flok af gæve folk, der skulle nemlig synges fødselsdagssang for Mikkel Frost, der for andet år i… Læs mere: Dag 6
  • Dag 7
    Aftenen er ved at gå på hæld. Endnu en dag er forbi i Kinas land. I dag har været endnu en tæt pakket og spændende en af slagsen, omend den startede ud med en lidt kedelig morgenmad. Denne blev fortæret klokken lidt i ni. Vi var blevet fortalt dagen inden, at vi ville få tid… Læs mere: Dag 7
  • Dag 8
    Morgenen grå, dog ikke cement.Nærmere bestemt nuancer af granit.Endnu en nat i feberdrømmenes tunge folderI hvert fald hvis man hedder David Fangel. At få drenge på benene er ingen sag,Men gamle mandekroppe med grus i maskineriet,Brokker sig over mure og kinesiske timer, Blikkene stene, fokuseret på salte chips og sodavandMens andre får tømt blærens tunge… Læs mere: Dag 8
  • Dag 9
    Dag et eller andet i Kina. Det er sygt svært at holde styr på dagene. Så er vi på farten igen, så skal vi det ene og så det andet og SÅ holder vi i kø. Men hey, det er jo KINA! Det er for vildt! Dagen i dag begyndte efter en lang og stormfuld… Læs mere: Dag 9
  • Dag 10
    Good morning Beijing! Ni hao og godt held!Over internetbølgerne følger hermed en objektiv, Fake News-fri fortolkning af dagens fornøjelser… Endnu en dag gryr i dette vor smukke, smogfyldte, sagnomspundne Kina. Vi vågner til endnu en forrygende morgenmad: –          Toast –          Syltetøj –          Æg, der spejler –          Havregryn, med varmt vand Alt dette – ad libitum!… Læs mere: Dag 10
  • Dag 11
    Vi startede dagen med morgenmad fra kl. 8:00 til 9:00. I dag fik vi de sædvanlige spejlæg med brød og syltetøj, men da det var den sidste dag på hotellet fik vi også ketchup og pomfritter til. I det hele taget var det en hyggelig morgenmad hvor der blev sat meget stor pris på den… Læs mere: Dag 11
  • Dag 12
    Koret vågnede I dag op I Nanjing – klar til udflugt. Der var i dag ingen koncert, så vi havde hele dagen til at udforske byen. Derfor gik vi i samlet flok en gåtur ind til Nanjings gamle bydel. Her spiste vi en lækker nudelfrokost sammen, før vi splittede op i grupper og begik os… Læs mere: Dag 12
  • Dag 13
    Første: I dag skulle vi rejse fra Nanjing til Shanghai – det blev en god lille bustur på små 350 kilometers og 5 timers bustur. Men først skulle vi lige have pakket kufferterne (og drengene) ind i bussen, der holdt midt på en trafikeret vej. For at skabe plads til at pakke præsterede Kevin, med… Læs mere: Dag 13
  • Dag 14
    Selvom koret allerede havde kørt den lange, lange, LANGE rute fra Nanjing til Shanghai for at indlogeres på næste hotel, var vi ikke helt færdige med Nanjing. Der skulle nemlig afholdes koncert i Jiangsu Grand Theatre, så der stod endnu en mammut af en køretur foran os. Det betød også at vi skulle forbi vores… Læs mere: Dag 14
  • Dag 15
    Der var engang et yndigt land, der hed Kina. En halvsen morgen på et lufthavnshotel i Shanghai stod vi op til endnu en gang morgenmad med stegte nudler og 4 uidentificerbare retter. Nr 3 var en stor favorit hos unge ridder Tristan.Herefter drog de 20 mænd og de 16 raske svende frem mod deres sidste… Læs mere: Dag 15
  • Gruppebilleder
    Gruppe A: Gruppe B: Gruppe C: Gruppe D: Gruppe E: Gruppe F: Gruppe P: Gruppe Ø (taget i Nanjing, da Mette manglede på det første billede taget ved “Den Kinesiske Mur”): Guider (Jonina og Alice):
  • Dag 16
    Nattoget mod Beijing genlød hele natten af 40 danskere som boblede i deres senge. Nogle sammen med nogle kinesere og andre i rene danske kupper. En meget surrealistisk oplevelse for alle, men også en, som vi på ingen måde ville være foruden. Kinesisk nattog er faktisk en ret nem måde at komme rundt i landet.… Læs mere: Dag 16
  • Efterskrift
    Her på flyet, på vej hjem fra en formidabel turné, kommer her en lille perspektivering. Turen til Kina er ikke den fjerneste destination, som drengekoret har besøgt, men uden tvivl det sted, som kulturelt ligger fjernest fra vores egen. De 16 dage i Riget i midten har budt på et vel af overraskelser. I den… Læs mere: Efterskrift

Denne side bruger cookies. Ved at fortsætte accepterer du brugen af cookies.